divendres, 19 de setembre del 2008

Via Ferrada a Puig-arnau (Canalda)

Aprofitant la visita del Josep, el 9 d'agost ens decidim a fer la via ferrada de Puig-Arnau, a Canalda.

El mes anterior vaig descobrir l'existència d'aquesta via mentre estava caminant per la zona, fent una de les múltiples rutes a peu que hi ha marcades. El poble rural de Pubilló Puig-Arnau és un conjunt de cases rurals en les quals s'hi poden realitzar diferents activitats, entre les quals hi ha l'escalada esportiva. És un lloc molt bonic al peu de la serra del Port del Comte.

Per accedir al Poble Rural hi anirem des de Coll de Jou, seguint la carretera que va cap a Odèn. A uns dos quilòmetres trobarem un indicador que ens desviarà cap a Puig-Arnau. Baixarem per un camí asfaltat fins que arribarem a una marcada corba de la carretera, al costat de la casa de Pubilló, on trobarem a l'esquerra una petita esplanada on hi podrem deixar el cotxe.

L'accés a peu el podem fer de dues maneres. El més ràpid però més perdedor consisteix en seguir el GR, que surt del mateix aparcament, direcció a Canalda. El primer tram de GR és molt poc fresat i costa seguir les marques. En deu minuts serem a peu de ferrada. L'alternativa fàcil consistiria en baixar per la pista asfaltada fins arribar a la masia de Puig-arnau. Des d'aquí agafarem la pista que surt a la dreta. Arribarem a una altra cruïlla que també seguirem a la dreta. La pista s'estreny més endavant per convertir-se en un sender que ben aviat enllaçarà amb el GR. Abans de travessar el torrent del Salt de la Perdiu veurem a ma esquerra la ferrada.

La via ferrada no és gaire llarga, però té un primer tram força vertical. Les instal.lacions estan força bé i ens permetran assegurar-nos en tot moment mitjançant el dissipador. A mesura que avancem la paret perd continuïtat i els trams verticals són més curts. Cada cop tenim més vista sobre el Torrent i la vegetació que l'envolta.
Els "no principiants" probablement en tindran prou amb mitja hora per acabar la via. Recomanem la visita al torrent, abans d'iniciar la via, per poder veure l'espectacular Salt de la Perdiu.
Acabada la ferrada continuarem pujant a peu tot seguint les fites fins arribar a la propera carretera.
Tingueu en compte que es tracta d'una finca particular i que abans de fer la via haurieu de parlar amb en Jaume Cots, responsable de la ferrada, que de ben segur us deixarà passar sempre que aneu ben preparats...
En definitiva, que es tracta d'una curta ferrada, recomanable sobretot per aquells amb ganes de conèixer un lloc nou i per combinar amb altres activitats.